Header Ads

Damacanadan ve pet şişeden su içmeyin, kanser olmayın! | Mehmet Fahri Sertkaya | Akademi Dergisi



İstanbul Anadolu yakasında uzun yıllardır damacana sektöründe çalışan, şimdi de ünlü bir damacana su markasında müdür olarak çalışan bir kişi ile, bir esnaf arkadaşım vesilesi ile tanıştım. 

Anlattıklarına şaşırmadım. Zaten farkındaydım ve damacana sulardan hep uzak durdum. Pet şişelerdeki sulardan da mümkün olduğu kadar kaçtım. Zaruret olmadan almadım. 

Bana içilebilecek iki su markası söyledi, isimlerini ilk defa duydum*. Mesele, suyun, plastik damacanaların içinde güneş ışınlarının da etkisi ile etkileşime girmesi ve zehirli kimyasallar bulaşması ve bunun da kansere sebep olması değil sadece... Anlattığına göre serbestçe satış yapabilen çok sayıda su markası, damacana ve pet şişelere suyu, açtıkları su kuyularından dolduruyorlar. Bu kuyu suları gerektiği şekilde denetlenmiyor. Bazıları suyu değişik işlemlerden geçiriyorlar ama anlattığına göre bunlar bile şebeke suyundan daha sağlıksız. Suyun kokusu alınabiliyor ama bu durum o suyun sağlıklı olduğu anlamına gelmiyor. 

Sağlık bakanlığının damacana suyu denetlemeye başladığı iddialarına da gülüp geçiyor bu kişi...

En temiz su bile plastik şişelerde kirleniyor ve kanser yapıcı bir etkiye sahip oluyor. Hayatınızda mümkün olduğu kadar plastik ürünleri çıkarmalısınız. Hiç değilse gıda sahasından, yeyip içme araçlarından çıkarmalısınız. Market poşetleri bile insanları zehirlemeye devam ediyor. 

Yeniden cama, yeniden ahşaba, yeniden kumaşa dönülmeli. Özellikle de plastik gövdeli hızlı su ısıtan kettle'lardan, plastik kepçe ve kaşıklardan ve bir de bulaşık deterjanlarından uzak durmalısınız. Gerçek bir islam alimi, bunların tamamına haram fetvası verebilir ve derhal kullanılmasını yasaklayabilir. Gerçekten şehir suyunu arıtabilen kaliteli su arıtıcılar damacana sulardan daha ucuza geliyor. Plastik yerine cam ya da ahşap mutfak eşyası tercih etmek çok ciddi bir maliyet artışına sebep olmuyor. Tamamen doğal deterjanlar iyice yayıldı, üretici firmalar arttı, maliyetler düştü. Aslında sağlıklı yaşamak, kanser olmamak, hiç zor değil. 


* Markaları söyleyemem. Özelden mesaj gönderseniz de söylemem. Hiç duyulmamış, bilinmemiş, her yerde bulunmayan iki markaydı. Ayrıca buradaki kastı, suyu gerçekten temiz ve içilesi demek, damacanaya girdikten sonra hala içilebilir demek değil. Hiçbir markadan, damacana ya da pet şişe ile su almayın, içmeyin, içirmeyin! Bu şahsın kendisi de damacana su içmiyormuş, evinde kaliteli bir arıtma sistemi varmış

Blogger tarafından desteklenmektedir.