Header Ads

AKPKK'nin 'milli helikopter' yalanını gözler önüne seriyoruz. | ATAK-T129 milli helikopter değildir. Aldatma projesidir | Akademi Dergisi

akademi dergisi, milli projeler, aldatma projeleri, akp'nin gerçek yüzü, atak-t129, milli helikopter, petlas, atak, saddam hüseyin, abd, kıbrıs barış harekatı, FETÖ,


ATAK-T129 Türk Silahlı Kuvvetleri için Türkiye'nin coğrafi ve iklim koşullarına göre tasarlanan, Türk TUSAŞ şirketi ve İtalyan şirketi AgustaWestland ORTAK üretimi taarruz ve taktik keşif helikopteridir. Milli helikopter denilen ATAK, dünyada çok meşhur bir helikopter olan İtalyan üretimi "Agusta A129" model helikopterin gövdesindeki çeşitli aksamının değiştirilmesi ve bin türlü yalanı sabit AKPKK'nin bu husustaki iddiaları doğru ise özgün silah ve yazılım sistemlerinin entegre edilmesiyle meydana gelmiştir. 


Motor olarak da Rolls-Royce ve Honeywell'ın ortak üretimi iki adet LHTEC CTS800-4A motoru kullanıldı. Yani İtalyanlara ait HAZIR ve dünyaca meşhur bir helikopterin üzerinde yapılan birkaç değişiklikle sözde 'MİLLİ HELİKOPTER' sahibi olmuş olduk. Tabii ki yerseniz! Gerçi yiyeni de az değil, çok... Bu helikopter işi de, tıpkı AKPKK'nin diğer "yaptık" dediği projeler gibi, değil mi? 

UNUTMAYIN! Bir şeyin gerçekten MİLLİ sayılabilmesi için, üretilen o şeyin başından sonuna kadar projesi, üretim planı, üretim hattı, yazılımı, teknik personeli ve her parçasının ülke içinden temin edilebilmesi gerekir. Yani hiçbir şekilde dışa bağımlı olmamak gerekir. Neden diye sorarsanız da cevabı basit... Çünkü parça ya da hizmet satın aldığınız ülke ile aranız bozulduğunda ya da diğer olumsuz sebepler yüzünden bütün işiniz yarım kalabilir. Patenti, hukuken kullanım hakları, motoru, radarı, yazılımı vb. olmayan, yedek parçası temin edilemeyen, bakımı yapılamayan şey hem milli değildir, hem de bu gibi olası kriz anlarında elinizde patlar, var olması hiçbir bir işe yaramaz. Dünyada yakın tarihte bu gibi hazin halleri yaşayanlar çok olmuştur. 1967 Arap-İsrail savaşında Arapların ellerindeki Amerikan malı savaş araçları hiçbir işe yaramamıştır. Körfez savaşı sırasında Saddam'ın elindeki savaş araçları da... 

1974'te Kıbrıs Barış Harekatı sırasında, Amerika'nın yedek parça vermemesi, özellikle de lastiklerinden vermemesi nedeni ile elimizdeki uçakların çoğu bir işe yaramamıştır. Sonra yerli lastik fabrikası PETLAS bile bunun acısı ile kurulmuştur. Patentinin bize ait olduğu bile iddia edilen Atak helikopterlerinin motoru ABD malıdır. Üstelik Türkiye'nin, dost ülke Pakistan'a helikopteri satmak istediği zaman ABD senatosunun iznini almak zorunda kaldığı, izin çıkmayınca satamadığı iddia edilmiştir. Bu iddia daha sonra yüksek sesle yalanlansa da, memleketimizde AKPKK eli ile ne dolaplar çevrildiğini bilen insanların zihnini yine de bu husus meşgul etmektedir. İddiaları yandaş basından okuyalım. 


Paylaşmayın sakın ha! FETÖ'cü falan derler. Onlar da yalan çok, iftira çok, karalama çok, kandırma çok, hukuksuzluk çok ve siz sustukça daha da artıyor.

Blogger tarafından desteklenmektedir.